Budi fit

Samo 15 minuta vježbanja na dan produljuje život za tri godine

Autor:  | 

Samo 15 minuta umjerenog vježbanja dnevno (odnosno 92 minute tjedno) može vam produljiti život za tri godine i za 14 posto smanjiti rizik od smrti izazvane bilo kakvim razlogom, u usporedbi s neaktivnim stilom života, pokazali su rezultati ekstenzivne nove studije.

Svakih dodatnih 15 minuta vježbanja dnevno (do 100 minuta svaki dan) smanjuje rizik od smrti za dodatnih četiri posto, a osobe koje su svaki dan odvajale 30 minuta za vježbanje u prosjeku su produljile život za četiri godine.

Istraživanje je provedeno na Tajvanu nad više od 400 tisuća osoba koje su znanstvenici pratili u prosjeku osam godina. Ispitanici su dobili upitnike u kojima su odgovarali o svojoj povijesti bolesti i životnim navikama, uključujući i koliko slobodnog vremena odvajaju za fizičke aktivnosti.

Na temelju odgovora, znanstvenici su ih podjelili u grupe definirane intenzitetom vježbanja: laka (šetnja), umjerena (brzo hodanje), intenzivna (jogging) i vrlo intenzivna (trčanje). Kao neaktivnima proglašeni su svi koji su vježbali manje od sat vremena tjedno. U usporedbi s ovom grupom, oni koji su bar malo umjereno vježbali svaki dan, živjeli su dulje.

– Pola sata vježbanja dnevno pet ili više dana u tjednu je bilo zlatno pravilo posljednjih 15 godina, ali sada smo otkrili da čak i pola tog vremena može biti vrlo blagotvorno – rekao je voditelj studije dr. Chi-Pang Wen za ABC News. Naglasio je kako je puno lakše odvojiti 15 nego 30 minuta tijekom radnih dana u tjednu.

No to nije izgovor da se “švercate” s minimalnim naporom. I definitivno nije razlog da smanjite trajanje vježbanja ako ste do sada imali naviku od pola sata ili više dnevno. Kada je riječ o vježbanju, više je bolje.

I svi koji su prelazili na novi režim znaju da je početak najteži dio; što dulje vježbate, to vam je lakše i počinjete u tome sve više uživati.

VOLJELI BI ČUTI VAŠE MIŠLJENJE...