Budi sretna

Htjeli su je liječiti tabletama, a ona je samo željela plesati

Autor:  | 

U školi su je smatrali izgubljenim slučajem. Jednog dana njeni roditelji dobili su poruku u kojoj je pisalo: vaša djevojčica ima poremećaj učenja, ne može se koncentrirati, uvijek je nemirna, ometa nastavu, kasni sa zadaćama…

Danas bi liječnici rekli da ona pati od poremećaja hiperaktivnosti i deficita pažnje i prepisali joj lijekove, ali u to vrijeme nitko još nije ni čuo za takvu dijagnozu.

Njeni roditelji su je odveli liječniku, koji ju je posjeo u stolicu na drugom kraju sobe u kojoj je sjedila 20 minuta s rukama ispod bedara dok su liječnik i njena majka raspravljali o njenim problemima u školi. Konačno, liječnik je sjeo pored djevojčice i rekao da želi s njenom majkom nasamo razgovarati. Zamolio je djevojčicu da pričeka u ordinaciji i izašao s njenom majkom. Prije nego je otišao, uključio je radio koji je bio na stolu.

Liječnik je zamolio majku da tiho priđe vratima i proviri kako bi vidjela što njena kćer radi. A djevojčica je odmah skočila na noge čim je čula glazbu i počela se kretati. Liječnik je pogledao majku u oči i rekao: “Ona nije bolesna. Ona je plesačica. Upišite ju na tečaj plesa.”

Majka je poslušala savjet liječnika i djevojčica je počela odlaziti na satove plesa. Kasnije je prihvaćena u Kraljevsku školu baleta, gdje je postala soloistica. Poslije toga je osnovala svoju školu. Upoznala je Andrew Lloyd Webbera i zajedno su stvorili neke od najpoznatijih koreografija u povijesti. Donijela je radost milijunima ljudi i postala bogata.

A danas se takva dijeca jednostavno stavljaju na terapiju farmaceutskim ljekovima.

Ovo je zapravo priča o Gillian Lynne, iznimnoj koreografkinji, plesačici, glumici i redateljici. Tijekom svog kreativnog života postavila je više desetaka predstava, opera, baleta i mjuzikala, uključujući legendarne “Mačke” i “Fantoma iz opere” i osvojila je brojne nagrade.

Ovo je priča koju priča Ken Robinson, profesor umjenosti na Sveučilištu Warwick i međunarodni savjetnik o razvoju kreativnog mišljenja, sustava obrazovanja i inovacija za državne i javne institucije.

VOLJELI BI ČUTI VAŠE MIŠLJENJE...