Budi fit

Odlične tri vježbe da ublažite posljedice dugotrajnog sjedenja

Autor:  | 

Već je i četiri sata sjedenja opasno po zdravlje, stoga prekinite sjedenje i kratko prošetajte svakih sat, dva.  

Ako sjedite ispred televizora, računala, u automobilu duže vrijeme, vaše se tijelo s godinama pogrbljuje. Unutarnji organi su zbijeni i prisiljeni da obavljaju svoje funkcije u skučenom prostoru. Tijekom vremena, kralježnica počinje slabiti zbog neprirodnog pritiska na zglobove. Bokovi i zglobovi se skraćuju i ukrućuju što dovodi do nelagode pri stajanju. U konačnici, cirkulacija tijela oslabljuje zbog nedostatka kretanja. Sjedenje može biti jedan od razloga kada vam otiču noge i gležnjevi tijekom duljeg mirovanja. Stvar je alarmantno jasna: ako sjedite dulje vrijeme tijekom dana, svjesno štetite svom tijelu.

Dobra vijest je da Zdrava i Sretna misli na vaše zdravlje i zato smo za vas pripremili 3 vježbe koje možete izvoditi kod kuće pomoću spužvastog valjka ili loptice. Vježbe ne traju duže od 15 minuta ukupno, a tijelo će vam biti zahvalno.

Krenimo!

Zarolajmo stražnjicu

Glute-Smash-mini

Ako cijeli dan sjedite, dajte svojoj guzi malo ljubavi. Zarolajte svoju stražnjicu na valjku i opustite glutene mišiće, mišiće zadnje lože, a ujedno ćete ukloniti pritisak s donjeg dijela leđa.

Kako se izvodi vježba:

Postavite spužvasti valjak ili mekaniju gumenu loptu ispod jednog mišića stražnjice. Rotirajte loptu/valjak dok ne nađete onu bolnu točku. Stegnite mišiće stražnjice, držite tako 1-2 minute i opustite. Noge su savijene u koljenima.

Bočni mišići

Hip-Flexor-TFL-small

Dugotrajnim sjedenjem bokovi se skraćuju i ukrućuju, stoga i ne čude bolovi na tim dijelovima, uključujući promjene u držanju kao i bolove u donjem dijelu tijela. Dobro izmasirajte rolerom cijelu grupu nožnih mišića od koljena do kuka.

Kako se izvodi vježba:

Legnite na bok, spužvasti valjak smjestite na vanjskoj strani gornje noge – blizu boka. Rolajte valjak i umijesite ga u mišićno tkivo, fascije i tetive između koljena, i vratite se natrag valjkom do boka. Ponavljajte vježbu što više možete i promijenite stranu.

Torakalna kralježnica

TSpine-Smash-small

Ovaj jednostavan pokret, postat će vam omiljeni, jer pomaže neutralizirati sindrom pogrbljenosti od kojeg pati sve više osoba zbog položaja u kojem rade za kompjuterom. Velika dodatna korist ove vježbe: valjak prelazi i preko ramena, što vam pomaže da se oslobodite napetosti koja se nakupila tijekom tjedna.

Kako se izvodi vježba:

Legnite na leđa, savijte koljena, a pete su blizu stražnjice. Postavite spužvasti valjak iznad lopatica. Pogledajte ravno gore i zagrlite se. Osjetite protezanje leđa dok ste u ovoj poziciji i rolajte valjak do donjeg lumbalnog dijela leđa, pa natrag do lopatica. Ponavljajte vježbu koliko možete.

 

VOLJELI BI ČUTI VAŠE MIŠLJENJE...