Zdravlje

Načini da koristiš stres u svoju korist

Autor:  | 

“Kad nemaš vremena da se opustiš je upravo vrijeme kad bi se trebala opustiti.” — Sydney J. Harris

Svi se u nekom trenutku života suočavamo sa stresom. Iako on dolazi u raznim oblicima, dio je naših života. Puno puta kad pomislimo na stres povezujemo ga s nečim negativnim. Ali, zar ne bi bilo korisno prestati se boriti protiv stresa i iskoristiti ga tako da težimo boljem u životu? Mogli bismo mu dati neku pozitivnu notu.

Zdrava i sretna ti donosi 6 načina kako iskoristiti stres u svoju korist:

1. Odaberi pozitivan stav.

Pusti stare pogreške i negativne emocije. Dopuštajući ovim stvarima da ulaze u tvoj život na dnevnoj bazi, one ti crpe energiju i gubiš mentalno vrijeme dok se držiš za njih. Počisti nered, zatraži pomoć ako trebaš i posveti se nečemu dobrome.

Daniela Kaufer, profesorica na sveučilištu Berkeley, provela je istraživanje o dobrom i lošem stresu. Tvrdi da je kod optmističnih ljudi stres više dobar nego loš. “Ako imaš pozitivan stav- povjerenje u sebe da možeš preživjeti svaki loš period- vjerojatnije ćeš imati zdraviju reakciju nego ako misliš da je stres katastrofa.“

2. Prigrli novu perspektivu.

Ponekad trebamo vidjeti naš život i odnose iz drugog kuta. Stres je savršen put do toga. Promijeni okolinu, poboljšaj samu sebe, otvori se novim mogućnostima. Pokušaj gledati stvari drugačije i taj teret koji osjećaš bi mogao nestati.

3. Nauči pustiti.

Nije potrebno da kontroliraš cijeli svijet. On će se i dalje okretati ako uzmeš pauzu i odeš na odmor, čak i ako nestaneš s njega. Zahvaljujući stresu ćeš uzeti pauzu koju toliko trebaš, ako mu to dopustiš. Otpusti taj čvrsti stisak s kotača života i povremeno se oslobodi kontrole.

S druge strane, stres ti može život ponekad učiniti zanimljivim. Dr. John Whyte je izjavio: “Stresori mogu biti izazovi kao što su poziv na prvi spoj, suočavanje sa strahom, druženje s ljudima koji su potpuno novi ili učenje nečeg novog. Ove stvari ti možda ne padnu na pamet kad razmišljaš o okidačima stresa- možda je to zbog pozitivnih ishoda koji dolaze nakon njih- ali oni su zapravo stres uz pomoć kojeg postižeš ispunjenje, zdravlje i sreću.“

4. Usredotoči se na pojedine dijelove.

Ako se suočavaš s problemom koji je nemoguće riješiti odjednom, nemoj ga ni pokušavati tako riješiti. Usredotoči se na jedan dio i rješavaj malo pomalo. Stres iz tebe izvlači energiju i entuzijazam za rad i kreativnost. Čak i ako nemaš neki problem, nego veliki poslovni projekt. Uzmi si vremena da ga rascjepkaš i usredotočiš se na jednu stvar.

5. Naspavaj se.

Toliko je stvari za učiniti, a tako malo vremena te zbog toga manje spavamo i više žurimo. Ne bismo to trebali raditi. Nismo superheroji i trebamo san. Pravi odmor će tvom umu i tijelu dati vremena da se očiste od negativnih vibracija i pripremiti te da se suočiš s novim danom.

2013. godine je istraživanje o stresu pokazalo kako većina odraslih osoba u Americi spava 6.7 sati svaku noć, a to je manje od preporučenog (7-9). Također, mnogi su uočili kako im se razina stresa povećala kad im se smanjila kvaliteta i duljina sna.

6. Podijeli. Razgovaraj. Otvori se.

Zbog stresa se možemo osjećati iscrpljeno. Tada zbilja treba razgovorati s nekime, a ne se sklupčati i plakati. Podijeli kako se osjećaš s nekime s kime s bliska. Kad se otvoriš partneru ili prijateljici, to ti može pomoći riješiti problem. Možeš vidjeti stvari iz druge perspektive i vidjeti prilike koje nisi vidjela.

Psiholozi sa Sveučilišta u Kaliforniji su otkrili kako se žene i muškarci različito nose sa stresom. Dok se muškarci zatvore u ured na poslu, žene vole izaći na ručak ili razgovor. Iznenađujuće, otkrili su da estrogen povećava oksitocin, a testosteron sprječava njegovo lučenje pa zbog toga stres kod žena povećava suosjećanje, osjećajnost i razumijevanje.

Neke vrste stresa su loše. Ali većinom je stres dobar za nas ako odaberemo da nam bude prijatelj, a ne neprijatelj. Kad se ne pokušamo samo suočiti s njime, već aktivno prolazimo kroz njega, na putu smo da se uzdignemo i pobijedimo. A kad se uzdignemo, svi su sretni.

“Najbolje oružje protiv stresa je naša mogućnost da odaberemo jednu misao umjesto druge.”
— William James

VOLJELI BI ČUTI VAŠE MIŠLJENJE...