Budi fit

Stručnjakinja za prehranu otkriva zašto ćeš izgledati bolje ako jedeš češće

Autor:  | 

Za mnoge od nas, dijeta je vulgarna riječ koja zvuči kao kazna. Ona je povezana s odricanjem slatkiša i mnogim namirnicama u kojima uživamo, s osjećajem gladi i bespomoćnosti, a uz sve to moramo jesti zdravo.

Međutim, sve to zapravo nije istina. Prema Michelle Adams -Arent – sportska nutricionistica, “vođenjem dijete, vi se ne ograničavate samo hranom, već je riječ o raspodjeli tih namirnica između obroka tijekom dana.”

Danas će vam Zdrava i Sretna otkriti tajnu zdrave prehrane, što će vam ujedno pomoći da izgubite težinu, bez da se odreknete svog omiljenog sladoleda ili čokolade.

Koliko često bismo trebali jesti?
Različite dijete imaju različite ideje o tome što bismo trebali jesti, a što bismo trebali izbjegavati. Neke od njih preporučuju da potpuno izbacimo prženu hranu i slastice; druge zahtijevaju da jedemo samo proteine ili samo voće i povrće. Sva ta odricanja nam zapravo mogu nanijeti štetu, ako ne fizički onda svakako psihički. Zapravo, nije toliko važno koliko jedemo,već kada jedemo.

Naše tijelo je osmišljeno tako da svaki put kad jedemo obrok, dobijemo određenu količinu energije. Ako se ta energija ne potroši u vrijeme kada bi se trebalo potrošiti, tada se ta hrana pretvara u masti i biva akumulirana u tijelu. Ali, ako jedemo male porcije koje nas ne drže dugo sitima, onda naše tijelo neće pohraniti masnoću od tih obroka. Kao rezultat toga, možemo jesti sve što želimo (s razlogom, naravno) i nećemo dobivati na težini.

“Koliko god da ovo zvuči čudno, da jedemo 6 obroka dnevno, puno je bolje za težinu, nego da jedemo 3 obroka”, kaže Michelle.”

7229460-1-0-1476876579-1476876601-650-26b2473068-1-1476948312Kada jedemo svakih nekoliko sati u malim porcijama, mi apsorbiramo puno više nutritivnih tvari iz hrane, a naše tijelo je spremnije da izgubi težinu. Međutim, kvaliteta naše prehrane još je uvijek vrlo važna: nećete postati zdraviji ako primjerice pojedete šest hamburgera dnevno. Bilo bi dobro da osigurate svom tijelu na dnevnoj bazi određenu količinu voća i povrća.

Ako želite izračunati sve što stavite u usta, ovdje je mali priručnik, koji će vam pomoći odrediti koliko ugljikohidrata, masti i proteina, biste trebali konzumirati svaki dan, kako bi bili u dobroj formi i zdravi.7229560-2-0-1476944959-1476944963-650-21cdfa781b-1-1476948312Kako bi dobili opći dojam o tome koliko kalorija trebate dnevno jesti,  pomnožite svoju trenutnu težinu s 25 (ako ste žena) ili s 28 (ako ste muškarac). Imajte na umu da je to minimalan broj kalorija, koje vaše tijelo koristi dok ste u stanju mirovanja, drugim riječima – to je količina kalorija koje ćete sagorjeti svaki dan, iako se tog dana niste pomaknuli s kauča.

“Ne postoji ništa novo u ovoj teoriji”, kaže Michelle. Većina ljudi jednostavno ne razumije, kako mogu jesti što god žele i dalje imati tijelo koje sanjaju. To je razlog zašto oni ograničavaju svoj unos hrane ili čak gladuju u potpunosti. Naravno, ponekad ćete se morati boriti s napasti da pojedete još samo jedan kolačić, ali sigurno nećete biti gladni.”

 

VOLJELI BI ČUTI VAŠE MIŠLJENJE...