Zdravlje

Kako se riješiti negativnih emocija prije nego ti naruše zdravlje

Autor:  | 

Dokazano je kako negativne emocije direktno utječu na trenutno, ali i dugoročno zdravlje pojedinca. Postoji konkretna poveznica između našeg tijela i uma.

Tijelo reagira otpuštajući različite hormone i kemijske spojeve na temelju različitih emocija. Seratonin, dopamin i oxytocin se luče kada smo sretni, a kortizol i noradrenalin u stresnim situacijama.

Ove kemijske koncentracije mogu uzrokovati instantne fizičke simptome. Primjerice, ako patite od anksioznosti, možete primjetiti da vam se ruke tresu ili vas glava često boli. Iskustva i uspomene iz djetinjstva mogu biti korijen nekih naših emocija. Istraživanja koja su se provela na više od 17 tisuća ljudi, pokazala su da su djeca koja su proživjela nesretna ili traumatična djetinjstva, sklonija fizičkim oboljenjima u vidu dijabetesa, srčanih i drugih bolesti.

Kako emocije mogu utjecati na vaše zdravlje

Negativne emocije mogu oslabiti imunološki sustav zbog čega možete biti skloniji prehladama, kašljanju i ostalim bolestima. Druga znanstvena istraživanja dokazuju da kronični stres smanjuje naš životni vijek kroz oštećenje telomera, tzv. zaštitnih kapa DNA molekula.

Daljnja istraživanja provodila su se u medicinskom centru Duke fakulteta, na pacijentima koji su bolovali od ateroskleroze. Otkriveno je da je stopa smrtnosti kod onih koji su primali podršku prijatelja ili partnera 17% kroz 5 godina. Kod onih koji su ostali uskraćeni za emotivnu potpornu, stopa smrtnosti iznosila je čak 50%.

Spomenute studije jasno pokazuju tihe, ali štetne posljedice negativnih osjećaja. Jasno da one imaju direktan učinak na naše tijelo. Bol i ukočenost našeg tijela može biti uzrokovano određenom emocijom, a ukloniti se može, također, nekom drugom emocijom. Da bismo čuvali tijelo u najzdravijem mogućem stanju, moramo naučiti kako se ispravno nositi s negativnim osjećajima i izražavati ih.

Kako identificirati odmah negativne osjećaje

Vrlo često potiskujemo našu emotivnu stranu ignorirajući naše duboke osjećaje. Tu emotivnu prazninu kompenziramo razvijajući navike prejedanja, alkoholiziranja ili se predajemo drugim porocima. No, od ključne je važnosti identificirati negativne osjećaje i prihvatiti ih kako bismo postigli i vratili ravnotežu. Niže navodimo korisne savjeta koji će vam pomoći u idenftificiranju negativnih i štetnih emocija:

Slušajte svoju intuiciju

Kaotični rasporedi često dovode da zanemarujemo unutarnji glas naše podsvijesti. Razvijamo niz obrazaca razmišljanja, a vrlo često zaboravljamo slušati sami sebe. Sada je trenutak da prekinemo začarani krug i zavirimo u sebe slušajući našu podsvijest. Naučit ćete puno o samom sebi, svojim slabostima, emocijama, vezama i stvarima koje volite.


VEZANO: PREKRASNI NAČINI DA VEĆ OVOG TRENUTKA POČNEŠ ŠIRITI OPTIMIZAM


Počnite sa zapisivanjem svojih misli na papir.

Samo ispisivanje istih pomoći će u analizi misaonih procesa i eventualnih negativnih emocija skrivenih u vama.

Pripremite listu situacija u kojima ste bili povrijeđeni

Često pokušavamo zaboraviti sve one situacije u kojima smo bili povrijeđeni nazivajući ih bezazlenima i onima koje ćemo lako preboljeti, no u stvarnosti to se ne događa tek tako.
Muškarci su skloni ovakvim reakcijama, ali i žene bi trebale probati ovu vježbu.

Pripremite listu malih i nevažnih patnji koje su vam se vraćale. To može podrazumijevati i neku bol iz djetinjstva. Umjesto da ju gurate pod tepiih i izbjegavate, napišite na papir sve što vas boli kako biste se mogli suočiti s vlastitim emocijama. Vrlo je vjerojtno da će vam to pomoći u boljem razumijevanju samih sebe.

Pratite svoje emocije u slijedećih 8 tjedana

Promatrajte svoje emocije i sve važne emotivne trenutke te kako ste se u njima osjećali. Zapišite sve ono zbog čega ste se osjećali snažno, pozitivno ili negativno. To može biti lijepo vrijeme, djeca, žena, muž, posao ili knjige. Pomno analizirajte emocije, identificirajte ono što vas ljuti jer vrlo često taj isti čimbenik pokreće i tugu.
Ukoliko ste uspješni u otkrivanju svojih emocija možete spriječiti stagnaciju u stanju negativnih emocija. Njihovo zapisivanje će vas osnažiti i osvijestiti po pitanju emocija te ćete, u tom slučaju, na njima moći raditi.

Kako otpustiti negativne emocije

Sada, kada ste naučila kako identificirati negativne emocije, vrijeme je da ih otpustite. Slijedite ove jednostavne savjete te otpustite sve negativne emocije kako bi vaše tijelo bilo zdravo i uravnoteženo.

Fizičko otpuštanje negativnih emocija

To je uobičajen način na koji se možemo riješiti negativnih emocija. Možete vrištati, vikati ili otići na neko skriveno mjesto kako bi ih otpustili. Vikanje često pomaže kod negativnih emocija. Za neke je vreća za udaranje dobar način kako otpustiti bijes. Ova metoda je prikladna za ljude koji su ljuti, a žele otpustiti emocije u obliku agresije.


VEZANO: GLUMIŠ SREĆU? ISCRPLJENA SI, IZOLIRANA? VRIJEME DA JE OSTAVIŠ ONO ŠTO IMAŠ I KRENEŠ DALJE


Transformiranje emocija

Sjednite u udoban položaj na stolicu i zatvorite oči. Duboko dišite sve dok se ne počnete osjećati opušteno. Sada pokušajte otkriti emociju zbog koje se osjećate loše. Sve te potisnute emocije bit će locirane na različiti dijelovima vašeg tijela. Ljutnja je uobičajeno locirana na području trbuha, a tuga u prsima.

Osjetite svoju emociju

Promatrajte ju kao sivi oblak. Što više promatrate emociju, oblak tuge se smanjuje. Ovaj proces se naziva transformiranje emocija i pomaže u otpuštanju negativnih emocija.

Meditacija

Meditacija je još jedan provjeren način otpuštanja negativnih emocija. Sjednite u opušten položaj i zatvorite oči. Duboko udahnite 10 do 15 puta kako biste opustili svoje tijelo. Zadubite se u korijen svog problema i identificirajte emociju koja stoji u pozadini istog.

Pokušajte je se riješiti suočavajući se s njom. Meditacija može značajno promijeniti vašu životnu percepciju. Nakon meditacije često ćete se osjećati drugačije u odnosu na neke stvari u usporedbi s prijašnjim razdobljem.

Možete izbjegavati negativne emocije živeći neprestano u pokretu i suočavati se s njima kada se pojave. Vježbajte gore navedene savjete i živite život ispunjen pozitivnom energijom.

 

VOLJELI BI ČUTI VAŠE MIŠLJENJE...