Zanimljivosti

Ova djevojka je godinu dana kupovala samo osnovne stvari – evo koliko je uštedjela

Autor:  |

Mihelle McGagh je pratila kao novinarka financijski sektor 10 godina, ali je imala teškoća s planiranjem vlastitog budžeta.

Smatrala je kako nije pravedno da drugima govori kako uštedjeti novac, a ona ga je sama trošila previše.

Zbog ovog se odlučila na eksperiment u kojem je kupovala samo osnovne potrebne stvari cijelu jednu godinu. Nosila je odjeću koju je već imala, vozila bicikl i jela domaću hranu- na kraju je uštedjela 23 000 dolara. Veliki iznos, zar ne? Naravno, cijene i troškovi se odnose na veći standard života, ali formula štednje može se prenijeti na bilo koga :) .

Michelle je o svom iskustvu napisala blog za The Guardian, a Zdrava i Sretna s tobom želi podijeliti najzanimljivije djelove njene priče.

10202360-Csjtqt6WcAAuaJZ-1-1484738422-650-579059d0c9-1484834377

Primijetila sam kako trošim velike količine novca na stvari koje nisam zbilja trebala: taksi do bara, lijepu odjeću, kavu za van i tako dalje. Uz to sam imala veliku hipoteku i razne velike troškove.

Bila sam izgubljena u potrošačkom vrtlogu, vjerovala reklamama koje tvrde da ću trošenjem postati sretnija. Odlučila sam da je dosta. Odlučila sam promijeniti loše navike i pružiti si samo najosnovnije.

Troškovi koje sam i dalje imala:

• Hipoteka, porezi, zdravstveno, pomoć roditeljima, donacije dobrotvornim ustanovama, Internet i mobitel. Sve me to koštalo manje od 2,000 dolara mjesečno.
  • Higijenske potrepštine (šampon, pasta za zube, deodorant, itd.); sredstva za čišćenje kuće i namirnice za kuhanje. Mužu i meni je trebalo 35 dolara tjedno za te stvari.

Što sam potpuno izbacila:

• Zabavu: kina, restorane, dostavu, kavu u kafiću, putovanja i slatkiše iz trgovine.
  • Članarinu za teretanu.
  • Novu odjeću, parfem, šminku i usluge frizera.
  • Troškove prijevoza (taksi, bus, tramvajske karte i slično).

10202460-Csf45SQWcAA2b83-1484739155-650-f5267cc17a-1484834377

Počela sam:

• Svuda ići biciklom — na posao, sastanke, čak i van grada.
  • Imati piknike u parku, putovati sa šatorom, tražiti besplatne izložbe i predstave.
  • Jesti najjednostavniju domaću hranu, izbjegavajući čokoladu.
  • Vježbati kod kuće (svakodnevne vožnje biciklom su bile i više nego dovoljne).

Ove godine sam naučila trošiti novac na hranu onako kako treba. Planirala sam ručak i večeru unaprijed i pekla. Prije nisam bila neka kuharica, ali sam sad sve bolja.

10202660-CxDQQOKXAAAptYn-1484738552-650-c7494e04e1-1484834377

Neću se pretvarati da je bilo jednostavno, pogotovo prvih par mjeseci kad sam pokušavala živjeti stari život bez novaca. Ponekad sam zaboravila na eksperiment i kupila nešto, napila se ili kupila kartu za bus kad je dan bio vjetrovit.

Ipak, shvatila sam nešto važno: ne trebaš otvarati novčanik svaki puta kad se želiš zabaviti.

• Posjetila sam puno besplatnih izložbi i festivala, hodala po parkovima, sudjelovala u sportskim događanjima i posjetila razna druga događanja.
  • Za vrijeme odmora sam s mužem otišla biciklom u Suffolk i Norfolk, spavali smo u šatoru. Da nisam provela ovaj eksperiment, nikada to ne bih ni probala. A sad želim ponoviti iskustvo.

10202510-CvtYIiGWgAAnlIU-1484739200-650-f5267cc17a-1484834377

Nedostajale su mi nove komedije u kinima, kava u kafiću s prijateljima. Kosa mi je postala luda. Ponekad bi nas prijatelji pozvali k sebi, a mi bi došli praznih ruku. Ipak, oprala sam kod njih tonu suđa u znak zahvale.

5 stvari koje su mi stvarno nedostajale:

• Pravi curry. Naučila sam kuhati, ali mi curry nije ispao dobro nijednom.
  • Pravo cvijeće. Obožavam cvijeće.
  • Krema za lice. Nisam je smatrala osnovom stvari i to je bila pogreška.
  • Parfem. S njim se osjećam više kao ljudsko biće.

Bus bi bio super kad pada kiša i puše vjetar, pogotovo kad sam žurila na važne sastanke.

10202560-2017-01-18163027-1484746190-650-e99298a3c2-1484834377

U godinu dana sam uspjela nešto što se činilo nemoguće: Uštedjela sam 23000 dolara i djelomično pretplatila hipoteku. Fantastično! Mislila sam da ću taj teret imati još 25 godina, a sad mogu riješiti u kraćem vremenu. Naravno, neću činiti ovako radikalne stvari, ali znam da mogu.

Slušala sam rečenice poput “Sigurno ti nedostaje shopping!” Zapravo, ne. Shvatila sam da ne trebam svu tu skupu odjeću. Dobre traperice, malo parfema i šišanje je sve što trebam.

Kad sam završila s eksperimentom, nisam potrčala u shopping centar. Kupila sam pivo za prijatelje i obitelj da im zahvalim. Nakon tog sam kupila avionsku kartu za Irsku gdje živi moj djed.

10202610-CyVrPtsW8AAbGuM-1484738638-650-e99298a3c2-1484834377

Najvažniji rezultat godine je bio taj da sam postala otvorenija prema ljudima i avanturama. Naučila sam reći da novim stvarima. I shvatila sam da trebam malo kako bih bila sretna.

VOLJELI BI ČUTI VAŠE MIŠLJENJE...