Lekcije iz života

3 fraze koje brzo i efikasno poništavaju svaku kritiku

Autor:  | 

Ne postoje savršeni ljudi i upravo zbog toga netko će uvijek pronaći razlog kako bi osudio ono što radiš. Nažalost, kritikama nikada nećeš moći u potpunosti izbjeći, ali možeš naučiti kako izvući važne lekcije iz njih.

Zdrava i Sretna je odlučila podijeliti s tobom nekoliko jednostavnih savjeta koji pokazuju način na koji bismo trebali reagirati na prigovore kako bi sama kritika, koja nam je upućena, bila za nas jedno korisno iskustvo.

Reci „Da!“

Kada nas netko izazove, prvo što bismo trebali napraviti je umiriti naše emocije i spoznati da svaka osoba ima pravo na svoje mišljenje. Ako je neka osoba skupila hrabrosti reći nam nešto što nije baš ugodno izreći, to znači da ta osoba želi uspostaviti  dijalog sa nama te nas smatra dovoljno važnim kako bi se u isti upustila. Karakteristika ovog ponašanja je veća doza iskrenosti nego kod osoba koje uglavnom šute.

Pokušaj sagledati stvari iz tuđe perspektive i pronaći ono u čemu bi se mogla složiti s tom osobom. Osoba koja nekom upućuje kritiku automatski očekuje odbijanje-to je u ljudskoj prirodi. I kada ta ista osoba čuje riječi „hvala ti“ umjesto odbijanja i otpora, ostat će zbunjena u najpozitivnijem smislu.

Kada kažemo „DA“! na nečiji prijekor, trebali bismo se pripremiti i započeti jedan konstruktivan dijalog s osobom s druge strane.

Ali…“

Nečija kritika se ne podudara uvijek s našim stavovima i razumijevanjem određene situacije. Upravo zato je izuzetno bitno otvoreno iskazati svoje stajalište. Trebala bi se fokusirati na isticanje objektivnih informacija, a ne pokušavati opravdati se, jer u tom slučaju daješ dojam osobi s druge strane da ni sama ne razumiješ  što se događa. Ljudi su voljni prihvatiti puno toga ako im se ponudi objašnjenje na pristojan i prihvatljiv način.  Upravo to može pomoći nekome da vidi situaciju iz drugačije perspektive i uzme naše mišljenje u obzir.

Riječ „ali“ nam pomaže kada je potrebno zauzeti  stav kojim iskazujemo da se ne slažemo sa svim što druga osoba govori. Čak i ako smo svjesni da druga osoba ima pravo kritizirati nas, nismo prisiljeni prihvatiti kao istinu sve što ona govori.

„Mogli bismo…“

Kada smo saslušali kritiku te jasno izrazili naše stajalište, važno je zajednički donijeti odluku o tome što bismo trebali napraviti sljedeće. Kako bi pomogla drugoj osobi da uvidi da nisi podigla zid pred njenim idejama ili osjećajima, trebala bi joj predložiti konkretne i konstruktivne ideje.

Ako odgovaramo na kritiku slijedom gore opisanih načina, negativna reakcija zapravo može imati pozitivan efekt jer nam pomaže da uvidimo u kojim se područjima možemo popraviti. I ono puno važnije, ovaj proces je izuzetno koristan u izgradnji kvalitetnijih odnosa s drugim ljudima.

Imaš pravo pogriješiti.

Naravno, slušanje kritika nije jednostavno, a još je teže osigurati pozitivan ishod istih. Neki ljudi smatraju da su i najbeznačajnije kritike dovoljan razlog da se smrtno uvrijede ili prekinu odnos s nekim. Što je pojedinac zreliji, više će dopuštati drugima da izražavaju najrazličitija mišljenja o njemu i onome što radi. On shvaća da je samo čovjek koji može pogriješiti.

Svi imamo pravo na pogreške i ne moramo trošiti toliko energije pokušavajući ih sakriti od sebe i drugih. Što manje strahujemo od pogrešaka, doživljavat ćemo manji stres, a naše će prilike za uspjeh i njegovo postizanje biti znatno veće.  Ako se otvorimo za mogućnost da nas netko kritizira, povećavamo korist od informacija s kojima smo voljni suočiti se i s ljudima koje smo spremni uključiti u naše živote. Ovo, u konačnici, znači da tako možemo napredovati i rasti kao pojedinci.

 

VOLJELI BI ČUTI VAŠE MIŠLJENJE...